جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

آرشیو دی ماه 1401

امنيتت رو با دوربين مداربسته بالا ببر

دوربین ماشین داشبوردی چیست و ویژگی های دوربین خودرو؟

۲۹ بازديد

دوربین ماشین داشبوردی چیست؟


دوربین‌های داشبورد، دوربین‌های خودرو داشبورد یا داش‌کم‌ها. مهم نیست که شما می خواهید آنها را چه بنامید، آنها یکسان هستند. آنها دوربین هایی هستند که روی داشبورد شما قرار گرفته اند یا از شیشه جلوی شما آویزان شده اند و در حین رانندگی ضبط می کنند.

این فناوری برای بیش از یک دهه مورد استفاده قرار گرفته است، اما برای شرکت ها و رانندگان شخصی به طور یکسان بیشتر و بیشتر رایج شده است.

شرکت‌ها، کارگران و رانندگان زیادی وجود دارند که در صورت بروز تصادف یا حوادث دیگر در جاده‌ها، از آنها برای محافظت از خود استفاده می‌کنند. دوربین ماشین اغلب برای کمک به جلوگیری از سرقت، رفع مشکلات بیمه و حتی مبارزه با بلیط‌های ترافیکی استفاده می‌شوند. عالی به نظر می رسد، درست است؟ پس آنها چطوری کار می کنند؟

دوربین های خودرو داشبوردی چگونه کار می کنند؟


داش‌کم‌ها از طریق پورت USB یا دوشاخه سیگار به خودروی شما وصل می‌شوند. وقتی ماشین خود را روشن می کنید، آن خروجی الکتریکی را فعال می کنید که سپس دوربین شما روشن می شود.

دوربین یک ورودی کارت حافظه، به احتمال زیاد یک کارت SD یا یک کارت micro SD، برای ذخیره ضبط خواهد داشت. سپس آن را روی داشبورد یا شیشه جلوی خود نصب می کنید و دوربین خود را به داخل ماشین یا جلوتر از خود می گیرید تا آنچه را که در جلوی وسیله نقلیه شما اتفاق می افتد نظارت کنید.

هنگامی که کارت SD پر شد، شروع به پاک کردن اولین فیلم روی آن می کند. این می تواند بعد از 8 ساعت، تا 48 یا حتی بیشتر بسته به مقدار حافظه ای که در خود نگه می دارد، باشد.

اکثر دوربین های مداربسته خودرو مدرن مجهز به قابلیت وای‌فای هستند تا به برنامه‌ای در تلفن هوشمندتان پیوند دهند تا بتوانید فیلم‌های اخیر خود را ببینید. بسیاری از مدل های قدیمی این قابلیت را ندارند. با این حال، هنگامی که با تلفن شما جفت می شود، به شما امکان می دهد تمام فیلم های اخیر و گاهی اوقات حتی فیلم هایی که از کارت حافظه حذف شده اند را مشاهده کنید.

در صورتی که در موقعیت قابل توجهی قرار گرفتید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که فیلم اخیر خود را در کارت SD و/یا برنامه گوشی هوشمند خود ذخیره کنید تا به ضبط حادثه دسترسی داشته باشید.
۱۲۶ ۳